söndag 12 mars 2017

Think pink (ish)

Det var vår precis hela Lördagen.
På riktigt vår.
Med sol som värmde och på morgonpromenaden skickade den de långa skuggorna på gatan där jag gick.
Ni vet de där skuggorna som alltid finns där tidiga sommar-mornar.
En sån dag var det hela dagen igår.

Vår.

Och med vår kommer nya färger.
Eller rättare sagt gamla färger kommer åter.
Som mitt favorit-nagellack från Essie i färgen Come Here!

Det andra på bilden är nya favoriter.
Som ansiktstvätten från Ole Henriksen som liksom lämnar som en kylande mint-känsla i ansiktet efter tvätt.
Och så en magisk sak jag köpte på senaste resan.


Egyptian Magic.
Ja jag vet ser typ ut som nån hoolabaloo kräm men den har gjort underverk!
Ni vet den annars så lite trötta huden som ofta kommer här i Februari/Mars.
Den fick jag aldrig.
Inte varit torr eller trött i huden en enda gång den här vintern.
Och jag vill tro att det är tack vara min egyptiska magi.



Så med lite rosa-aktiga toner tog jag våren igår.
En latte på stan, en rygg mot en husvägg, ett foto i motljus och koralliga läppar.

Ja precis.
På riktigt.
Vår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar