lördag 19 november 2016

Träningsschema

Hur ofta tränar du ungefär är en av de mest frågade frågorna till mig.
Ofta svarar jag.
Och kände att det var dags för ett litet inlägg om just det.
Träning.


För trots att jag tränar nästan varje dag är det aldrig något jag tagit upp här i bloggen, varför vet jag inte riktigt men jag har så mycket annat som luftas här.

För 3 veckor sedan ändrade jag om lite i mitt träningsschema för att jag ville se nya resultat.
Jag har en kropp som helst vill bära med sig några extra kilon som ett filter över en bubblande själ.

Jag försöker lära den att det inte behövs mer.


Så om jag inte tränar innan jobbet klär jag mig i träningskläder för att på så sätt inte kunnat komma undan, utan minsta 45 minuter som är fria kan jag ta på gymet.

Jag har slutat med cardio just nu när jag ändrat om i min plan, inte HELT men i princip helt. Värmer upp med några lätta snabba benböj och skivstång sen kör jag på styrke - tungt.
Jag har ett schema som jag följer i muskelgrupper - så att de får vila emellanåt med.

Och när jag kör en muskelgrupp kör jag den ORDENTLIGT - så det bränns, så att jag inte klarar av en enda till.
Det är det nya upplägget och jag tror att den till slut kommer förstå - kroppen - att den kommer släppa sitt filter av osäkerhet och låta starka Carola skina igenom.

För det är jag.
Stark.
Och glad.

Bara det liksom - bara det är värt att träna för.


Jag har aldrig kommit från ett träningspass och tänkt .. åh nej varför tränade jag egentligen?
Aldrig.
Träningen ger mig bara glädje, energi och kraft!

Så funderar du, sluta fundera och bara kör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar