tisdag 4 oktober 2016

Jag andas fritt

Den släppte taget till slut.
Förkylningen som fick mig att sova halva helgen.
Halvvägs in i Söndagen började den avta och äntligen kände jag igen mig själv igen.


Mest låg jag i soffan och kollade avsnitt efter avsnitt av Shameless.
Ibland fick jag sällskap av dottern men mest av två hundar inkurade i filten tillsammans med mig.
Jag åt lunch på stan när alvedonen lurade mig att jag var frisk en liten, liten stund på Lördagen.
Söndagen tog jag mig ut.
Jag och dottern i hällregn - med två hundar som fick springa fritt och lungor som äntligen fick andas.
På riktigt.


Sen har vi mest eldad i kaminen, ätit tortillachips och badat långa för varma bad.



Och gått från soffa till soffa med mitt duntäcke och mobilen i handen.
Men som sagt.
Nu.
Nu tror jag att allt är nästintill som vanligt igen.
Nästintill.


1 kommentar: