torsdag 8 september 2016

Sommar

När höstens nyheter trillar in i butiken 



 ser sommaren till att spira i min trädgård.
Fullkomlig sommar.
Med varma vindar och strålande sol.
Om jag gillart? ni vet. 
Ni. Vet.

Jag skyndar att hinna träna och jobba bara för att få köra hem och kasta mig i en av solsängarna, med skön musik och en iskaffe.
För att låtsas att jag äntligen gjort den där flytten till medelhavet jag pratat om så länge.
Ligger där och vickar på tårna och låtsas.
Låtsas vara på Mallorca eller så.



Men ja som sagt.
I butiken är det höst.
Kika in vetja.

Sommar. Stanna.
Länge.

1 kommentar:

  1. Ja asså det är ju jätte-, jättehärligt med den förlängda sommaren. Jag måste bara fatta och inte ta på mig för mycket kläder för att jag då inte alls tycker om att vara ute. Men jag jobbar på det.

    Karaffen vill jag ha btw ;)

    SvaraRadera