måndag 12 september 2016

Överallt & ingenstans

September kom och tog över.
Hon kom med en värme som får mig att slappna av på ett helt nytt sätt.
September som jag älskar dig i år.


Jag gräver upp plantor och flyttar om.
Jag vet inte om de klarar det här säger jag till mannen och torkar mig med jordig hand i pannan.
Men jag hoppas det.
Hoppas det verkligen.


För det är ändå de vackraste plantorna vi har.
De jag nu separerar lite på och flyttar runt.
Jag borde läst på innan säger jag sen.
Men det är ju jag.
Så typiskt mig.

Som vanligt.
När andan faller in.

Jag gör allt och ingenting.
Överallt och ingenstans.



2 kommentarer:

  1. Jag gillar det. Man ska inte vara så kontrollerad alltid. Sväva ut och gå på känsla! Då mår man ju som bäst ändå, även om det inte alltid blir perfekt.

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera