söndag 23 augusti 2015

Sommardagar

Äntligen.
Den kom till slut.
Sommaren.
Jag möter den redan på morgonen med kaffekoppen i min hand,
med en stilla bris i min trädgård.



Äntligen kom den.
Sommaren.

Jag jobbar och sorterar i min mailhög.
Hemma ligger jag still i en solstol med tidningar och musik.
Ett litet tag i alla fall.
Ett litet tag tills kreativiteten tar över och hjärnan börjar planera stordåd igen.
Som att bygga en ute-soffa och köpa nya stora antika urnor och placera ut runt poolen.

Men ändå.
Sommaren kom till slut.
Jag är varmt hela vägen inifrån och ut.
Det kan bero på vänner från helgen och alla roliga varma möten,
Och lite kan bero på sommaren.

Äntligen.



Ska väcka min familj snart.
Snällt fråga om de känner som jag.
För en dag vid havet.


1 kommentar:

  1. Känner igen det där, skönt med avkoppling ett tag sen vill jag göra nåt och idéerna finns ju där alltid ;) Hoppas ni har en skön dag vid havet eller i er fina trädgård. Kram Suss

    SvaraRadera