onsdag 26 augusti 2015

Musik i Stockholmsnatten

Stockholm.
På en båt full av glada män och kvinnor.
Där satt jag längs ett långbord och pratade om allt från förhållanden med en livs kärlek till abort, höjdrädsla och musikval.



Och när det är min tur att tipsa om något relativt nytt jag lyssnat på kommer jag först inte på vad den heter, inte heller vem som sjunger så jag nynnar och gungar med.
Försöker få dem att förstå.

Och tänk va, att det finns en man runt bordet som genast börjar sjunga med och talar om att det är hans nya favoritlåt - vi skrattar högt och sen laddas den upp på spotify och vi sjunger högt så hela Stockholm hör.


Jag kan inte låta bli att skratta och krama honom hårt.
Jag är äldst här säger han - han är över 50, jag är 35 och vi skrattar igen.
Musiken vet ingen ålder och vi höjer igen.
Gungar på bänken och sjunger med.

Älskar möten som dem.
Klockan tio på kvällen i en hamn med husbåt och fullkomligt magiska människor.
Älskar möten som dem.

De är bästa.
Bästa.



Idag jobbar jag hemma och inte alls på en husbåt i Stockholm.
Men låten lyssnar jag på och ler.
Alltså musik, en av de viktigast ingredienserna i mitt liv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar