lördag 27 juni 2015

Bygga hus i Åhus

Det är väl ändå en dröm.
Att få bygga sitt hus mellan tallarna,
inte alls långt från havets brus.
Att få bygga det som man själv tänkt inuti huvudet 
 och sedan få det där huset att stå där.
Att på riktigt kliva in i hallen
den du själv varit med att skapa på papper.
På riktigt.

Ja alltså det är väl ändå en dröm.



Jag har ju i uppgift just nu att styla ett av visningshusen för Willa Nordic.
Så det är bland tallar och högt gräs jag befinner mig dessa dagar.
I ett hus som är någons blivande drömhus.


Idag måste jag komma ihåg att ta med hammaren och spik, lite tejp och lite sax och så.. så att det på riktigt kan bli färdigt.


Sängen är bäddad nere i "vuxna sovrummet" och självklart med den lyxigaste kontinetalsängen vi har.
Och självklart fylld med mängder av skrynkliga linnesängkläder, fluffiga duntäcken och plädar med vackra slitna fransar.


Självklart kommer ni få se mer helhetsbilder när jag är fullständigt färdig, självklart.
Men idag bjuder jag på detta.
Som en vacker liten korg , en vacker handtvål i ett vackert badrum i ett vackert hus mellan vackra tallar.
Lite så.
Det visar jag idag.





Och idag ska jag färdigställa kök och matrum, två barnrum och ett kontor.
Ni ska få se jag lovar.
Snart.

Och är ni intresserade redan nu så hittar ni mer info här.
Nu kaffe.
Sen kör vi.




1 kommentar:

  1. Så fint huset låg bland träden! Det doftar så gott om tallar tycker jag :) Är mitt uppe i en byggprocess så längtar efter att få inreda och styla mitt nya hem.. :)

    SvaraRadera