fredag 3 april 2015

Det är som det är och blir vad du gör det till

Jag sa till barnen att jag bestämt mig.
Att bara vara.

Min yngste tycker det verkar mest osannolikt och säger med mjuk blick.
-men det är ju inte du mamma och man ska alltid vara sig själv.


Är det något som jag gjort rätt så är det barnen tänker jag då.
Så kloka och så starka.
De är liksom så fullkomligt säkra i sig själva - så starka, så vackra.

-jag vet, svarar jag.
Men de sägs ju vara bra att bara vara.
Han nickar.
Jag drar undan hans lugg från hans lilla ansikte och han ser på mig.
Men jag lovar att bara vara jag.
Och att ta mer tid till att njuta och älska i nuet säger jag då.

Ja Yolo liksom svarar han.
Jag skrattar.
Ja, Yolo liksom.


Och jag vet ju att allt jag drömmer om,
 allt jag vill och allt jag vet jag kan.
Det kan ju inte vara alla andras drömmar oxå.
Så det är det jag menar,
Jag stannar upp och andas.
Är med mig själv för mig själv.
Och drömmarna får vara bara mina.

Ett tag till i alla fall.


Idag ska jag fotografera nya kuddfodral från underbara The Travelling Band - och sen ska jag bara vara hela långa fredagen.

.

1 kommentar: