lördag 21 mars 2015

Jag försöker lyssna på mig

Jag tar långa löparrundor och solen skiner.

Jag hinner tänka.
Andas.
Sortera.


Det finns så mycket som bara är med mig.
Bara är som det alltid varit men inte på riktigt.
Och jag har lovat mig själv att ta tag i det på riktigt.
Att ta tag i mig.

Så jag springer långa rundor och tänker.
 det torra gruset rasslar under skorna och solen skiner från klarblå himmel jag tänker.

Varför gör du så? Varför är du där?
Varför har du alltid varit sån?



Och där i mina steg på gruset kommer den igen.
Känslan av styrkan jag ändå besitter.
Och även sorgen för mitt yngre jag som hade så fel.

Jag bestämmer mig för att bryta mönster jag aldrig ville ha.

Bestämmer mig.

Ni vet sådär på riktigt så man nästan måste stanna, le lite och se sig omkring om det märks.

Så bestämmer jag mig.



Jag var så elak mot mig själv när jag var yngre, jag letade aldrig riktigt fram den jag egentligen var och jag lyssnade för mycket på andra.
Vad de sa att jag var och hur de gjorde.

Och trots att det är 100 år sedan nu - känner jag att det är det som sitter kvar.
Det är liksom rotat i mitt själsliga muskelminne och jag bestämmer mig för att radera.

Och när jag kommer hem från min runda skickar jag långa sms till mannen och barnen.
Bara förtydligar att det är dem.
Dem som betyder mest för mig alla dagar - alltid.

Livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar