måndag 8 december 2014

När man plötsligt har en tonåring i huset

Den vackraste jag kan tänka mig.
Den vackraste jag sett.

Helt plötsligt så var hon bara där.
Tonåringen.
Från att ha varit min lilla tjej som tjatat om gosedjur och ritböcker i varenda affär.
Plötsligt är hon denna.


Nästan overkligt för mig.
Att hon kommit från mig.
Oss.
Så vacker att mitt hjärta stannar till och andningen liksom måste hämtas upp i bröstet.
Min dotter.



Så igår var vi tillsamman på ett fält och fotograferade.
Hon blåste på paljettstjärnor och kastade sitt hår.
Lite till, en gång till bara hejjade jag på henne.
Och fotona är många, säkert 100 stycken och jag har en dator full nu.
Och ett hjärta.
Fullt.
Till bredden av stolthet och kärlek.

En tonåring som är min liksom.
Galet ju.

2 kommentarer:

  1. vilket fint inlägg. Jag själv blir alldeles rörd. För igår fick vi veta att barnet vi bär på är en liten tös. Så nu ska även jag på en egen dotter! =)

    SvaraRadera
  2. Så otroligt vacker!
    Och så fina ord så man blir tårögd.
    Bilderna är verkligen magiska!
    Ha en fin måndag nu.
    Kram Anna

    SvaraRadera