torsdag 18 december 2014

Från ett regnigt December.

Jag tänker på det på morgonen.
Då jag och två små hundar tar den där första promenaden.
Det är December och regnet hänger i luften.
Jag har ännu inte använt mina vinterskor och vi har ännu inte haft minusgrader på dagen.

December jag är ok med detta.


Jag har bakat julgodis när tiden infunnit sig.
Och så har jag hängt fina saker i en gran.
December liksom.
Snart jul.


Jag hinner vad jag vill hinna säger jag till mig själv på promenaden.
Det jag vill hinna.

Så är det ju ändå. Så borde det vara i alla fall.
Allt annat kan kvitta.



Jag hinner in hit med.
Hinner säga hej, se mig omkring hur alla gör det så fint i sina hem inför julen.
Granar i glasvaser ser jag överallt.
Jag har en i en kruka, en i en korg och en står där den står alla år.
I hörnet ut mot gatan.

I år är den vit och guld.
Fint så.


2 kommentarer:

  1. Vitt och guld vackert. Vi hoppas på lite snö nu. Kommer nog.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Det är december och vi har barmark. Kossorna går fortfarande ute i hagarna. Vi har december och snart jul. Mig spelar det ingen roll, heller. Ha det gott!

    SvaraRadera