fredag 19 september 2014

#inmygarden

Jag har en ledig dag.
Eller ledig är kanske fel ord.
Jag har en dag utanför jobbet.
En Torsdag hemma.



Och jag började med att putsa fönster.
Alla 32 stycken.
Jag bävar alltid för det, men sen varje gång är jag så nöjd.
Måste börja göra det oftare.



Sen var det trädgården som stod på tur.
Städa den lite, klippa gräset och ta undan möbler som inte används längre.
Och det var ett magiskt ljus därute.
Som en sommardag i höstfärger.


Jag längtar till nästa sommar,
Då vi kan sitta under den där pergolan med blåregnet hängande ovanför.
Längtar.



Och ja sen kommer vi till en fråga.
OLIVTRÄD.
Vad gör jag nu med det?
Kan man plocka in dem? Tål de inomhustempratur?
När ska det in?
Ja ni fattar - Me need help.)


Så min lediga dag blev så galet effektiv.
Putsade fönster, städat hus, tvättade sängkläder, träning och en fin höstpiffad trädgård.
Det där med lediga Torsdagar kanske jag borde skriva som schema.
Kanske.


Jag avslutade den där Torsdagen med ett bad.
Ett långt, hett bad som fick mig att slappna av. Ordentligt.

Tills mannen satte på en film som gjorde min totalt oavslappnad om man säger så.
Flygplan och stress, inte min grej egentligen.

Men lediga Torsdagar - min grej.











2 kommentarer:

  1. Hej där!!
    Helena, Helenas Enkla vardag, har sagt att man ska låta olivträden få vara med om några köldknäppsnätter, sen kan man ställa in dem svalt. Inte i rumsvärme.
    Men nu är jag ingen expert, men Helena och Katarina, Sallys Hus, har bra koll :-)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härliga bilder! Och fönstren... duktiga du!

    SvaraRadera