måndag 4 augusti 2014

Regn i luften och bubblor i bröstet

Det är så det är.

Regnet hänger i luften, det är klibbigt och varmt.
Och i bröstet trängs bubblor av den bästa sorten.
de där förväntansfulla bubblorna som kittlar till när de spricker.
De.



Och när barnen och mannen fortfarande sover går jag ut i trädgården.
Dricker kaffe och fyller på poolen.
Jag vet att det borde klippas lite, rensas lite och vattnas lite, men jag låter bli.
Jag sitter kvar i en av korgstolarna och bara är.


Helgen bjöd på kvartersfest och grillat.
Skratt, sång och champagne.
En bra sista helg innan semestern tar fart tycker jag.
En väldigt bra sådan.



Glada grannar, inget regn och grillat.
Ja men ni hör ju.



Men nu är det mest de där bubblorna som pågår.
För jag har ju bara en dag kvar innan det är dags.
En dag kvar innan semester.

Det ni.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar