lördag 12 juli 2014

Jobbar i Toscana



Det känns lite som så.
Som att vara i Toscana.

Jag kommer ut dit på morgonen och hälsar på alla män och kvinnor som glatt drar den där golfvagnen efter sig.
Med kepsar och shorts, handskar i bakfickan och några andra attiraljer jag inte riktigt vet vad det är, möter jag dem där i Araslöv.
Som känns som Toscana.



Så det är där jag tänker spendera ännu en dag.
På Araslöv Golfbana med alla de där golfvagnarna och kvinnorna i kjol.
Jag har nämligen en liten pop-up-shop där ute så damerna kan klämma och känna på lite saker som doftljus, halsband, skinnväskor och så i pauserna.

Och jag kan sitta mot husväggen och låtsas att jag är i Italien en stund.



Och på kvällarna när jag plockar ihop mina saker och stänger för kvällen.
Då tar Fine-dining vid och jag tänker att jag nog måste boka in mig på en sån middag.
En Fine-dining middag på Aralslövs golf Kro.
Med tre-rätters, fina viner och familjen blir nog en middag i Toscana precis så bra som det ser ut.



Och härom kvällen när jag skulle köra hem var det ju även live-musik på kvällens schema.
Calle Kristiansson satt på en stol med sin gitarr och sjung vackra sånger -
och ja man måste ju ändå medge att live musik på en innergård i strilande kvälls-sol inte är dåligt alls.
Inte alls.










2 kommentarer:

  1. det är inte klokt så många vackra platser vi har här i skåne. vindåkra gård är också ett exempel på hur det känns som man vips kommit utomlands.

    SvaraRadera
  2. Golfbanor är oftast väldigt fin miljö att vistas i! Ha det gott

    SvaraRadera