torsdag 3 juli 2014

Denim and dreams

När klockan egentligen är för mycket för att fråga min syster om råd.
Gör jag det ändå.

Jag har så många ord.
svar på frågor som aldrig ställts.
Säg det bara om du vill säger hon.
Om DU vill.
Och så är jag tyst igen.
Om JAG vill var det.



Mitt hår ser ut som drömmarna känns där inuti.
Rufsigt och snurrigt men varmt och lagom solkysst.
Ändå.

Jag somnade med vått hår och vaknade med ett halvt fågelbo men lät det vara så.
En hel Torsdag fick håret vara vad det ville och hjärtat drömma så stort det bara kan.

För det var vad jag ville.



Och nu är sofforna borta.
Två stora soffor lämnar många kuddar kvar på hög i mitt vardagsrum.
Och nej jag vet inte säkert.
Inte säkert på vad det blir.
Någon viskade om en dyr italiensk sak men jag vet inte.
Vet inte alls.
Och det är ok.

Med denim drömmar fungerar det mesta ändå.
det mesta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar