torsdag 12 juni 2014

Förälskad

Jag tror inte jag känner någon som varit förälskad lika mycket som jag.
Jag har alltid varit sån.

En sån som förälskar sig.


Redan när jag var liten förälskade jag mig.
I allt från platser,till hus - till pojkar som senare blev män.
Och alltid har jag älskat det.
Det där som händer när jag förälskar mig.



Det har varit på resor, i klassrum, på landet och i stan.
Jag har förälskat mig i musik, i killar med gitarr, i bilar och i skor.
Och jag fullkomligt älskar det.

Att förälska mig.

Och om de där pojkarna som sen blev män.
oj jag har förälskat mig.. oj.
Jag har fallit handlöst för alla sorter.
Jag har romantiserat och drömt, för alla olika varianter som finns tror jag.

Så idag handlar det om just det.
Att vara förälskad och leva i nuet.
Ni ska få höra det hela ikväll.

Nu måste jag till jobbet.
Ikväll förälskar vi oss.





2 kommentarer:

  1. Jag förälskar mig också, vill jag säga. Men ibland är jag rätt mellanmjölk också. Fast i vissa saker är jag förälskad. Som god ost och jordgubbar och min jättepelargon. Och såklart karln min, på riktigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vilken tur. Att karln din liksom fick vara med på ett hörn. Där bland osten, jordgubbarna och pelargonen. Jag tror minsann jag förälskar mig lite i ditt sätt att skriva med:) Så det så.
      Kram på dig.

      Radera