lördag 26 april 2014

jag vet

Jag får en fråga om varför.
Ett varför på något de borde veta tänker jag.


Så när jag ska slå mig ner vid datorn idag funderar jag ett tag.
På den som frågat mig varför.
Om denne på riktigt inte kan förstå.
?
Varför.


Men jag är vuxen nu.
Borde vara iallafall.
Jag är vuxen och jag vet bättre.
Jag vet att jag borde mena vad jag säger och göra det jag sagt.
Jag vet att de jag älskar mest betyder allt och att ingenting skulle få mig att vika.

Ingenting.

Jag är äldre nu.
Åldern säger det i alla fall.
Jag är äldre och vet bättre.
Jag vet att jag aldrig skulle smutskasta någon nära inför andra ännu närmre.
Jag vet att dem jag älskar mest betyder allt och att ingenting skulle få mig att vika.

Allt.
Ingenting.



Och jag vet när jag står här ett tag på svala stengolv och blickar ut över min trädgård.
Att jag aldrig någonsin kommer förstå hur eller varför.
Så jag vet nu.

Jag vet.

Varför hon aldrig någonsin kommer förstå mig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar