måndag 17 februari 2014

Strålande sol

Barnen har sportlov.
De går sömniga tillsammans in i gästrummet på kvällen och bäddar ner sig i dubbelsängen.
Och där bland de fluffigaste duntäckena och skrynkliga sängkläderna ligger de sen och andas tungt tillsammans.

Och idag när solen tittade fram på klarblå himmel var jag tvungen att väcka dem.


Man skulle kunna tro att de inte låg kvar.
Men när jag släppte in solen i rummet och frågade om de sovit gott rörde det sig till slut.
Rufsiga huvuden tittade fram under täcket och en fot sträcktes ut för att vakna til liv.
Måndag idag. 
Måndag med strålande sol.


Och varje gång händer det.
Varje gång solen kommer som en vacker hälsning blir dagen så mycket bättre.
Jag får så mycket mer lust, ork, och vilja.


Ja ni ser ju, i trädgården kunde jag andas vårluft, jag kände den tydligt.
Kände att luften liksom ändrat sig, tagit en ny ton och mitt i allt detta hörde jag fåglarna kvittra.
Man minns inte hur mycket man saknat det förrän nu.
Strålande sol.


och visst hade det varit fint med en dag vid havet och några koppar varm choklad.
Det hade det.

men jobbet väntar ju.
Jobbet och alla tokigt vackra nyheter som trillar in i princip varje dag.


Som den här skönheten.
Kathy - en sminkväska som liksom kallar på en mig.

Nu dags att dricka upp det kalla kaffet, pussa barnen och köra mot jobbet!

Ha en fin strålande sol Måndag där ute.






1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga bilder. Önskar att jag också hade sportlov den här veckan. . .

    Kram N

    SvaraRadera