tisdag 14 januari 2014

Ljuset varar bara några timmar

Det känns som jag jagar det.
Ljuset.
Jag hinner inget under de ljusa timmarna, de är för få och det ligger som ett filter över de enda lilla ljus som kommer in i huset.


Så jag hinner inte med det.
Ljuset som bara varar några timmar.


jobbet plockar jag upp nyheter, sakta men säkert kommer nya saker. Fina saker.
Och jag känner den i kroppen mer nu.
Den där längtan efter den torra asfalten, gruset som rasslar lite svagt under mina skor.
Känner den mer nu.

Efter ett mail som var långt och komplicerat vaknar jag med klumpen i magen och andan i halsen.
vaknar en kort sekund som den jag en gång var, sen tar jag ett djupt andetag och landar här.
Här i verkligheten mitt i drömmen, här i livet.



Längtar till en dag då när ljuset inte varar bara några timmar.







1 kommentar:

  1. Jag vill det du vill. Jag vill ha ljuset tillbaka. Mörkret tynger mig, gör mig trött. Osunt trött och jag gillart inte!

    Ha det gott

    SvaraRadera