söndag 1 december 2013

Första advent och en ledig dag

Ja nu är den här.
Den där Söndagen då vi tänder första ljuset.
Idag.


Jag hann med en del igår.
Bäddade rent i sovrummet, hängde upp stjärnor i alla fönster och bakade lussebullar.
Jo men visst, jag jobbar som bäst när det är som mest.
Alltid funkat så.


Men ja en renbäddad säng, ni vet ju vad jag tycker om det.
Så underbart att jag skulle kunna bädda rent med nya fräscha sängkläder varannan dag.
 typ.
Men det hinner jag inte tyvärr så det får räcka med varje Söndag.
(som just igår blev en Lördag men ändå)

Jag skulle fota en nya matta som kommit in till butiken med.
Men Charlie trodde det var hans nya bädd och ville inte alls flytta sig från den, jag kunde inte förmå mig annat än att låta honom ligga kvar.
Om man faller handlöst för något så liksom får man ju ta och förstå.. jag förstår honom.

Mattan är underbar!





Och så hann jag springa en runda, bada en hund och klappa om några barn extra mycket.
Att kunna ta sig tiden att bara vara hemma är så galet underbar emellanåt att jag ännu en gång blev påmind..
gör det igen.
Gör det oftare.
Bara va.




Jag petade ner några grankvistar i olika vaser i huset, en taklök och längtade efter hyacinter.
Men sen stannade jag av.
Sen satt jag resten av kvällen i soffan med fötterna på bordet och samtalade med en man med skägg om hur vi vill att framtiden ska bli, om hur vi vill att vi ska tillbringa lediga dagar (om de någonsin kommer tillbaka) och om var i vill bo när vi blir stora..
typ så spenderade jag Lördagkvällen, med Agnes på tv:n och barnens ben som ett virrvarr av kärlek i soffan.

En mycket mycket bra Lördag.
Och idag.
Idag är det Söndag och jag tänder det första ljuset.
Advent du är välkommen.





1 kommentar:

  1. Vackra bilder du bjuder på. . .
    Det blev en kall och blåsig 1a advent men solen sken :-)

    Kram N

    SvaraRadera