fredag 9 augusti 2013

Sommarens andetag

Jag vill inte säga det högt.
Vill inte tänka tanken.
Men det känns idag.
Jag känner det i luften utanför.
Sommaren andas sina sista andetag.


Jag försöker att inte stressas.
Försöker.
Det fungerar inte alls.

Himlen är klarblå och vinden tar i från kallare plaster.
Det känns.
Att sommaren andas på de sista andetagen.

Inte idag.
Och inte i morgon,
men det känns.


Jag kommer trotsa den.
Länge till.
Den där årstiden som är på väg.
För än så länge kan vi låtsas, minst en månad till.
Att det är sommar och himlen är blå,
att de ljumma sommarkvällarna aldrig ska ta slut
att havet är lagom varmt och skolan inte måste börja.
Vi låtsas.
Vi trotsar.


Så på ena armen hänger Limone i starka rosa färger och viskar sommar på karibisk ö.
På den andra hänger PeaceAndLove och säger nästan samma sak.
Kanske viskar det Florida.

Så jag trotsar vidare.
Och jobbar vidare.
Men där om någonstans känner man att det är dags för nya tider.
Det kommer in mail efter mail i min inbox som pratar höstnyheter och burriga toner.
Men ja inredningen är rolig, bara vädret ville vara kvar .)

Sommar.
Som jag älskar dig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar