måndag 19 augusti 2013

Måndag morgon

Den nittonde augusti 2013.
Det är Måndag morgon och vardagen har knackat på och rusat in.
Det är väckarklockor, gympaväskor och smulor kvar på matbordet.
Det är vardag.


Solen skiner in när jag stiger upp ur min ljumna säng.
Gräsmattan glittrar av dagg.

Och de låtsas
låtsas som att gå till skolan är det tråkigaste de vet.
Barnen.
Men jag ser att det glittrar i deras ögon.
De längtar lite ändå.
Efter kompisarna
 efter vardagen.
Den är skön ändå
 på sitt egna vardagliga sätt.
Vardagen.

(nya brickan Helen finns att klicka hem här)

Själv känner jag att vardag är ok.
Att barnen cyklar till skolan med ryggsäckar på ryggen och magen full av förhoppningar.
Det är ok.
Att jobba och planera, fotografera och styla.
Det är helt ok.

Jag ska bara minnas att stanna.
Stanna upp och lyssna, känna efter och komma ihåg att inte låta sinnet springa före kroppen.
Stanna upp och lyssna.
Känna efter.



Jag fotograferar smycken till webshopen igen.
Jag packar ordrar som skickas runt hela Sverige och jag älskar detta!
Tänk att det finns så många
så många som gillar samma saker som mig där ute.
Ni.
ni finns och jag är så tacksam.
Hela tiden, hela vägen runt.
Så tacksam.

Så nu jobbar vi,
och jag önskar er en underbar vardag idag.
Stanna upp och känn efter.

Njut.








3 kommentarer:

  1. Ha en riktig fin vecka! Är så glad över Instagram där vi ses flera gånger om dagen!!

    Kram ANna

    SvaraRadera
  2. Jag gillar vardagen med, med rutiner och ordning. Då mår jag bra. När jag vet vd som komma skall och ha koll på saker. Därför har jag gjort en nogsam panering så vardagen flyter på utan sammanbrott för att man inte bestämt kläder till skolan dan efter, eller middag till kvällen..
    Sån är jag.
    Och jag är även sån att jag gilla det du har i webshopen och längtar tills ett vackert träfat dyker upp. Kanske är det det som kommit och jag ska hämta ut imorgon... Spännande!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej... Nej jag har inte fått något mail. Mailade du till anna.wahlstam@gmail.com ?

    SvaraRadera