torsdag 11 juli 2013

sommarkänslor och jobb

Den kommer och går.
Hettan som säger att sommaren är här.
Den växlar.
På min springrunda är det svalt och luften är frisk.
När jag äter min frukost i trädgården är det hett.
Som i medelhavet med solens strålar som bränner mot min panna.


Nu är molnen här och jobbet kallar.
Jag ska fota nya prylar till webshopen, och mannen ska kramas om extra hårt idag.
För han tar 4 dagar ledigt från vardagen nu.
Han kör upp 55 mil för att hämta hem dem.
Våra hjärtan.
Barnen.

 Jag stannar här.
Stannar kvar i sommarhettan på jobbet 
och på kvällen tar jag långa promenader och andas.
Andas sommar och saknar barn.


Nu äter jag lunch.
Samma alla dagar.
Omelett och jordgubbar med mozzarella.
Jag tröttnar sen.
Men nu är det det godaste jag vet.

nu.



1 kommentar:

  1. Vackra blommor och god lunch du visar! Skönt att få hem barnen igen nu då förstår jag, kram Suss

    SvaraRadera