söndag 4 november 2012

hon har hejdå i sina ögon

Det är Söndag.
Regnet fortsätter idag igen.

Det finns en tomhet i min kropp idag.
Och i hennes leende finns svaret redan där.
Hon ska packa in alla sina hjärtan i en bil och köra hem igen.

Jag dricker kaffe och vi pratar lite till.

Vi försöker samla ihop alla fina ord i de sista meningarna.
Som att vi kommer sakna varandra, att det inte är så långt kvar till jul, att hon måste ringa och berätta hur det går med magen, att hon får ringa när utbyggnaden på hennes hus är klart så jag kan komma och hjälpa henne med inredningen.
Vi säger att vi alltid har internet och instagram.
Vi ber varandra ta hand om varandra och vi pussar varandras barn.

Jag ser hejdå i hennes ögon.


Jag är ingen hejdå tjej.
Säger hellre hej.

Gillar inte stora farväl.

Vi delar detta.
Hon och jag.


Ingen av oss gillar stora farväl.
Så vi låtsas tillsammans.
Vi ler och kramas extra hårt. 

Idag blir mitt hus mindre fullt igen.
Två kusiner och en syster kör 55 mil hemåt.
Vi är lite ledsna inombords men tankade på kärlek och skratt.

Vi kommer sakna dem.
Alltid.

Jag ser hejdå i hennes ögon.

Att vara vuxen är så bra.
När man talar ut och är sig själv igen.
Som när man var riktigt liten.

Här är jag.

Alla tävlingar ligger långt långt borta och vi vet att livet är så mycket mer än vad vi trott förut.

Vi vet att spindlar är så läskiga att man kan skrika och gråta.
Och att när en okänd tant gör en tvärnit framför dig med en cykel, för att fråga om du vill ha ett äpple, då skrattar man.

Skrattar man tills tårarna rinner.

Och att man säger det.
Varje dag till de man älskar.

Jag älskar dig.

♡ 

Kram





12 kommentarer:

  1. Så vackert du skriver! Så fint det är med kärlek till en syster.
    Så vackra bilder på systerns bebismage!
    Ha en fin söndag, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Suss!
      Så glad jag blir av dina ord.
      Ha en jätte fin Söndag!
      Kram

      Radera
  2. Oj vilka fina och vackra ord du beskriver er kärlek till varann!
    Ha det gott idag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack!
      Och ja det blir en lugn och skön Söndag.
      Hoppas du har det underbart!!
      Kram

      Radera
  3. Åh så fint skrivet...kärleken till en syster:)

    Hoppas söndagen blir fin...trots tystnaden!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja tystnaden är bra emellanåt ;)
      Nu har jag storhandlat och tar en slappar Söndag resten av dagen.

      Tack snälla!

      KRAM

      Radera
  4. Så härlig relation du och din syster har! Ljuvligt att läsa om hur du känner för henne. Här har huset osså varit fullt av folk. Och det har gått bra, över förväntan! Tack för dina tips, hon fick inte en chans ;) ja du vet... Hoppas du får en lugn och skön start på veckan! Kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad bra.
      att hon inte fick en chans menar jag ;)
      Tänkte på dig. jag och syster pratade om det.. vi vet ju vad du menar.
      Ha en fin vecka.

      Kram

      Radera
  5. ni är verkligen lika vackra båda två ...och den där stora kärleken till en syster ..den bär jag också på ...*ler

    Kram du med det vackra hjärtat!!

    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du är så söt så det känns inuti.

      ta hand om dig.
      kramar!!

      Radera
  6. Är inte heller någon hej då-tjej, så dina ord beskriver precis hur det känns på insidan här också...
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej usch hejdå är inte roligt.
      hej är mycket mycket bättre! :)

      kram

      Radera