torsdag 15 november 2012

bädda sängen

Ja jag sa ju att jag skulle komma tillbaka.
Komma tillbaka med tips om hur man jag bäddar.

Så jag kör ett bildregn helt enkelt.
Sen ska jag på spinning.



De här är från gästrummet.
Där har vi kuddarna staplade mot gaveln.
Många kuddar jag vet.
Men jag har en kuddsjukdom.
Och så är det så mycket snyggare när det ser ut så tycker jag.

Det finns som sagt de som bäddar helt utan överkast (väldigt vanligt nu för tiden, vi säljer inte många överkast tyvärr)
Men så finns de dem som bäddar helt igen sängen med överkastet, men det gillar inte jag.
Jag vill se mer.
Visa upp fina bäddset och ställa kuddarna inbjudande på puffig rad ;)
Så jag bäddar med "halv överkast"
Ja dvs att jag viker ner det och har det bara på halva sängen.

Ett tips är att köpa enkelsängs överkast.
Mycket billigare och du ska ju ändå bara ha det på halva .)


I Jacks rum finns inga "piffkuddar" alls.
Istället har han tre vanliga kuddar med fina örngott står på rad.
Och här har vi inget överkast.
Bara viker kanten brett högst upp och så färdigt!



Det här är Noels rum.
Alla barnen har klädda huvudgavlar och även här bara viker vi kanten brett och har många kuddar.
Men här har vi några "piffkuddar" och använder ett grått påslakan som "överkast".


I Ellas rum.
Ella har en 140 säng och har ett dubbeltäcke som hon sover med.
På fotänden har vi ett enkeltäcke som agerar "halvt överkast! i fin färg som matchar hennes rum i övrigt.
Även här har vi MASSOR av kuddar,
3 vanliga och 3 "piffkuddar".






Och ja så var det vårt sovrum.
Det har jag visat innan men gör det en gång till.
Vi har likadant här.
Gaveln är ett hemmabygge som vi bara skjutit upp mot väggen och mot den lutar sen alla tusen kuddar .)

Man måste vika en ordentlig kant på täcket för att få till det sköna fina "puffet" och sen ställer jag alla kuddar mot gaveln och sist tre-fyra piffkuddar längst fram.

Vi har ett överkast.
Ett stort fint i quiltat material.

Jag gör samma lika här.
Viker till det på halva sängen:



Ja det var väl det.
?
Jag sa ju det skulle bli ett bildregn .)

Det var ju inte riktigt så bra ljus som man hade hoppats på.
För hallå mina vänner det är ju November och blir bäcksvart klockan fyra!!


.)

Nu spinning ja.
Hepp.


♡ 











19 kommentarer:

  1. Snyggt...tycker själv det är svårt att få till alla dessa kuddar i sängen,
    utan att det ser ut som mischmasch, men du lyckades superbra:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Mysigt med alla kuddar Snygga färgkombinationer i alla rum. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Tusen tack- sa ju att du var proffs på detta! Alla sätten är fina och nu fick jag massor av inspiration. Det enda alternativet du inte har med är precis så vi har det nu- med helt överkast. Säkert för att jag inte tycker våra sängkläder ser så lyxiga och puffiga ut som era.. Men då vet jag vad jag ska önska mig i julklapp- nya fina sängkläder/fin pläd och fluffiga grejor! Tack för att du hjälpte till, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      nej jag vet. kom på det sen. skulle ju "stänga" igen en säng för att visa dig men glömde visst på vägen.

      Du behöver inte ha så fancy bäddset, testa får du se, blir fint bara det färgmatchar.
      Och ja om du behöver saker till sängen så vet du vart du hojtar ;)

      Kram och trevlig helg!

      Radera
  4. Jättesnyggt! Det är verkligen härligt med "öppen" bäddning. Ser mysigt ut. Här har vi en annan variant av öppen bäddning ;-) På vardagarna iallafall. Det innebär att sängen lämnas som den ser ut när man kliver upp och ser likadan ut när det är dags att sova. Inte så kul, men, just bäddningen prioriteras ofta bort.

    SvaraRadera
  5. Men DU! Le Proffs! Ännu en talang du har, som legat dold och du inte har visat? Eller är det bara jag som inte bläddrat tillräckligt långt bland inläggen?... Skön feeling i alla bilder och ubersnygg bäddning!
    Välkommen hem till mig och fota- seriöst! :-)
    Kram,
    Judita

    SvaraRadera
  6. Shit va ni har det fint och du, ja du är värsta sängproffset! Jag längtar... tills jag får se det live :) Kramis

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder så jag nästan svimmar. Vill bara krypa ner i vilken säng som helst. Du är magisk på att ta vackra bilder.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej svimma inte snälla.
      men tack för att du gör mig glad.
      Och du kan komma och krypa ner om du vill!
      Jag har ju ett gästrum som sagt ;)

      Kram

      Radera
  8. Åh vad läckert!

    Bädda snyggt är absolut en av mina svaga svaga sidor, jag kan inte, vet inte, vill inte...

    Eller vill - vill vill jag ju förstås, jag vill ju hoppa ner i var och en av era vackra sängar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♡ vad söt du är.
      och nej alla gillar ju inte att bädda.
      Jag vet att jag är ganska ensam om det men det är så mycket mysigare att krypa ner sen till kvällen ,)

      Kram

      Radera
  9. Men vilka snygga bäddningar du har fixat i allas sängar! Gör du så varje dag eller var det för beställningen du fick?
    Måste fråga vart du kommer ifrån?
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej H!
      Jag bäddar alla sängar varje dag,
      eller nej barnen bäddar faktiskt deras, och jag r nöjd så länge de gör det.
      (gissar att det kan hända ngt i tonåren;)
      Min är ett måste att bäddas, gillar inte att krypa ner i obäddad säng på kvällen.
      Jag är från Köping från början.. hängt mycket i Örebro;)

      KRAM!

      Radera
  10. Hello queen of bedding!! SÅ snyggt. Vill ha alla sängar, gosa ner mig. Inte gå upp typ.


    Jättefint! Underbara kombinationer, färger.

    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åhh!!
      Kom och häng en dag. i min säng, ta med dig starbucks kaffe och ngt annat trevligt från staterna så kan vi ligga där och snacka skit hela dagen!!
      Kram ♡

      Radera
  11. Ps. Och jag vill ge dig lite love också. Titta gärna in till mig när du har tid ;)

    Kram och ha en trevlig helg
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej, dubbeltäcke till 140 sängen, är den 200 cm bred eller större? Är det svårt att hitta sängkläder till 140-säng?

    SvaraRadera