fredag 28 september 2012

när det är Fredag och köket är rent

Ja det är ju det.

F R E D A G 

Och "vanlig" som man är så njuter man lite extra.
Galet fint med helg nu för tiden när man inte längre jobbar helg.
Jag får äntligen känna vad så många av er känner.
Helg feelings.

Najsigt värre.

Jag har inte haft tid med något idag.
Eller jo det är väl just det.
Jag har ju haft för mycket för mig på min tid.
träning, storhandling, skjutsa barn, promenera hundar, betala räkningar, tvätta, dricka för många koppar kaffe,städat lite, putsa fönster!!

(Jag pallade inte alla, vi har ju 31 fönster.
Ja men fattar ni!!?? 31 stycken. svettigt värre, koncentrerade mig på de som är i kök/matrum/tvrum det räckte det med, 17 stycken  :)

Så nu gör vi helg av detta tycker jag.



Fyller upp ett glas vin och äter nåt gott.
Tycker jag.


Jag har en köttbit i ugnen.
Den har stått där sen klockan 12, ska stå fram till 17.
Aldrig gjort innan, men nån gång kan det ju vara roligt.. att testa något nytt.
?
"pulled pork" heter det.
Ska visst bli så mört att det liksom rasar isär, och så serverar man mellan hembakta hamburgerbröd, sallad och öl till står det.
Så vi testar.




Och en god dressing till det.
Ja typ så.
Är min Fredag.
Allt detta och så högsta volym med de sköna killarna från Mumfords & sons.



Vad gör ni?

Nu ska vi cykla och köpa Fredags-mys säger yngste sonen.
Så jo det gör jag.
Cyklar i solsken med en son som vill ha Fredag lika mycket som sin mamma.

Minsann.



KRAM

12 kommentarer:

  1. Väldigt väldigt fint du har det hemma! Ha en mysig fredagsmyskväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Och ja vi hade en mysig Fredag, nu.. nu tar vi oss an en Lördag med!
      KRAM!

      Radera
  2. Vilket snyggt kök!!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Måste säga det igen så snyggt! Underbart kök! Vilken inspiration jag får, vill ändra massor här hemma...
    Ha en skön helg! Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Och tack. trevligt att inspirera!
      Ha en underbar helg du med.
      Kram kram

      Radera
  4. Jag uppskattar helg mer än någonsin. Att ha haft oregelbundna tider i så många år gör att helgerna förlorar lite sitt värde.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja så skönt att vara ledig "helg".
      Ha en fin fin helg du med.
      KRAM!

      Radera
  5. Pulled pork har vi ätit några gånger och det är en favorit i familjen. Hoppas ni gillade det lika mycket som vi gör!!! Det bara smälter i munnen!

    Ha en go helg.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej! det var helt ok. pulled pork menar jag.. jag är ju ingen kött tjej så mycket tycärr.. men det säger vi inte :)

      Alla andra gillade och det var ju huvudsaken.
      Ha en fin fin helg.
      Kram

      Radera
  6. Gud så fint du har hemma! Jag är förvånad att du inte visat det så mycket förut!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej.

      Ja nej jag vet inte varför.. inte fattat att ni vill se mitt lika mycket som jag ert kanske.
      Men nu så!
      tack snälla.

      KRAM och trevlig helg.

      Radera