måndag 27 augusti 2012

och här kommer solen

Vacker morgon.
Hemsk natt.

Jag vaknade om och om igen av mardrömmar ingen kan tyda.
Andan i halsen och svetten i nacken.

Morgonen väckte mig med solsken och den hemska natten rann bort.

Vi åt nybakat bröd och pratade strunt runt ett bord som är på tok för stort.
Vi pratade så pass länge att vi sedan fick stressa lite.
Bara lite.


Det konstiga idag är att jag vill vara hemma.
Hemma och fortsätta i den andan som igår.
Städa, fixa, trixa, flytta en ljuslykta och ställa dit en liten korg.
Typ  så.
De här fina två korgarna i sjögräs köpte jag med dottern i Lördags på Åhléns.
 gillar.
Gillar mycket.


Efter att bilderna togs har jag redan hunnit plantera ner en av mina basilika plantor i den lille korgen.
Tjusigt blev det.
Så ja fast jag skulle vilja stanna hemma och fixa så kör jag neråt.
Ner mot Lund faktiskt och fixar där istället.
Kameran kanske följer med idag om vi har tur.
Och jo lite tur har vi ju redan.
solsken minsann.
Ordentligt med det.
Och solen är bra hur vi än gör tycker jag.

och hallå.
Jag har hittat ett bord jag vill ha.
Jag liksom fladdrar till lite i min bröstkorg, som att vara lite nykär.
I en bild.
Se:

allvarligt!?
Jag vill ha det. stolarna, lampan.
ja visst ge mig bara.
Bilden från : convoy


Ha en fin start på veckan alla ni.
Och ännu en gång...
tack för alla fina kommentarer och mail.
Blir tokglad varje gång.
Alltid.


KRAM


6 kommentarer:

  1. Jaa visst blir man glad av kommentarer! Snygga korgar och hela matplatsen var jättesnygg, förstår du vill ha bordet! Här skiner solen också, så då blir det en bra måndag!
    kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag ääälskar komentarer!!
      Så keep them coming! :)

      Ja bordet ja.. vil vill vill ha.
      Men pengar var det ja..
      ok. jag drar och jobbar helt enkelt :)

      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  2. Härligt sätt att starta veckan på! Även om det blir lite stressigt så är det såå skönt med lång frulle och diskussioner.
    Ja det bordet är riktigt snyggt, så det är väl bara för dig att börja bygga nu då. Du har ju byggt bord förr... :)
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja tanken har slagit mig.. ;) om att bygga menar jag.
      Och ett mail har åkt iväg till en trä firma här för att se vad en stor skiva kan kosta..
      du har så rätt min vän ;)

      Kram och ha en fin vecka.

      Radera
  3. Korgarna är supersnygga, skulle matcha prylarna i Shedet just nu...

    kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst var de fina.
      Billiga med typ 99 för två! go get them!

      ;)
      Kram

      Radera