söndag 26 augusti 2012

EMERSON HART

Det var nog över ett år sedan någon jag kände då
(konstigt hur man bara tappar bort vissa i livet)
skickade en låt med just Emerson Hart till mig.

Jag dog litegrann då.



Över att den vännen tänkte att det skulle passa mig, och att det passade så väldigt bra, och över att jag aldrig någonsin hade hört denne mannen innan, ingen sång, ingen text eller inte ens hans namn.
Och idag när jag sitter här på kontoret och drar igång en av mina listor på spotify så hoppar den låten på.


Och konstaterar ännu en gång att musik alltså.
Det är så sjukt bra att jag inte kunnat leva utan det.
Musik med texter som dessa, det gär mig till mig och livet till livet liksom.

bilder från min Pinterest

Och den här gången tolkar mitt lilla huvud låten annorlunda.. och ser i mitt inre hur ingenting är för alltid, ingenting är evigt och ingenting vet vi egentligen om vad som väntar.

Ja musik alltså.


Nu ska jag dricka upp min kaffe.
Sen hundpromenad.
Och sen?
Jo sen är det städa, tvätta lite, köpa en ny sele till Charlie (hunden) och sen.. sen är det dags för dagens träning.
Styrke med Nike.

Typ så.
Ni?

Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar