onsdag 7 mars 2012

det där med att vara sjukt huslig..

Det händer ibland.
Att andan faller in.
Man städar med ett leende, man planerar utflykter, man sorterar i skafferiet, man tvättar hundar så de luktar karamell, man putsar hall speglar.. och sist men inte minst.
Man bakar KNÄCKEBRÖD!




Jopp jopp sörrni.. det har jag gjort.. allt det ovanstående.. och ändå hann jag ju det jag skulle med jobbet med ;)
Knäckebrödet har jag gjort förut, det är en riktig favvo här hemma.
Både av mig och barnen.
Ibland bryter vi ner dem och har i filen som flingor med.
Gott gott.

Hur man gör det?
Jo man blandar 2 ägg med:
1 dl solrosfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl sesamfrön
1 dl psyllium frön
1 dl linfrön

lite olivolja och havsalt på det.
200 grader ugn och tills det är lagom gyllenbrunt.. kanske 20 minuter.
Jag skär i mitt innan det stelnat, det blir så "fröigt" sen.
Gott är det och visst sjukt LCHF trendigt så bara mumsa på!

KRAM





1 kommentar:

  1. Värst vad huslig man kan vara då ; )
    Ser jättegott ut! Brukar göra ett liknande recept, men det var länge sen nu...

    SvaraRadera