måndag 5 september 2011

Stressad?

De frågar alltid så varje gång man har någon form av besvär..
eller gör de inte det till er?
När jag sökte för min ämnesomsättning för X antal år sedan..
-Men hur mår du egentligen är du stressad?
Eller när jag hade ont i magen alldeles för mycket och ofta..
-du är inte stressad vännen?

öööhhheee... vet inte men nu blev jag nog det.. :)
I alla fall så har jag ju två tänder som spökat för mig nu ett par år i olika omgångar..
den första var när Jack var liten, jag hade tre barn  den äldsta snart 5 och den yngsta snart 1 typ.. vi hade precis flyttat från vårt hus till marklägenhet som vi skulle bo i medan vårt hus byggdes, vi hade två företag plus att jag jobbade halvtid på Polarn o Pyret.
Jag vaknade där en natt av en SJUKLIG smärta i munnen.. det blev värre och värre och slutade med kräkningar, gråtatacker och panik.
Efter 4 dagar inne på olika akutrum fick jag till slut komma till käk kirurgen där de konstaterade att jag hade BITIT SÖNDER TANDEN. i sömnen.. nej inte gnisslat tänder som så många gör utan bara pressat sönder den.. den hade spruckit i små små små sprickor.. och ner i dem sprickorna hade bakterierna krupit ner och byggt bo.. i mitt KÄKBEN!
Hej hej operation 3000 kronor!
Stressad? nej inte det minsta!!! 

Förra året hände samma sak på andra sidan.. jag vet jag försöker att inte stressa men jag vet ju inte NÄR jag gör det .. 
Idag ska jag in och göra det sista med den tanden.. operation 3000 kronor igen..
och nej jag är inte det miiinsta stressad.. tycker det är SKITROLIGT att lägga pengar på sånt här ju!
Hade ju inte hellre lagt pengarna på en resa till NY eller liknande.. nej inte alls.
Stressad? Jag?
hmm vet inte vad du pratar om... :)

Hoppas er dag blir bättre än min!
Kram!


För att inte vara helt trist visar jag några bilder från vårt hus.. fick ett mail att ni ville se mer så här är lite till.. ska ta tag i det jag lovar! ;)








2 kommentarer:

  1. Men jösses gumman! Kan du inte sova med bettskena? Har en väninna som gör det, hon vaknade varje morgon med sprängande huvudvärk men har blivit av med besvären och påstår att det har varit hennes räddning. Inte så sexigt kanske men men. Lycka till idag och hoppas du ger dig själv lite tid efteråt för återhämtning. Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Usch låter både besvärligt och onödigt dyrt!
    Jag gnisslar tänder, har gjort sedan barnsben... För 1 år sedan hade jag varit till tandl. akut 3 ggr på 6 mån, trodde var gång att jag hade typ 10 hål i tänderna.... tandläkaren skrattade och sa skaffa du dig en bettskena ( hård ) så ska du se att nackvärken, huvudvärken blir bättre... Vips! Så la jag ut 3700 nu har jag inga problem, är dock inte skitsnygg när jag somnar... ser ut som ett gammalt avlagt hockey proffs! :D
    Hoppas du får en bra måndag iaf!

    Kram Benita

    SvaraRadera